Actualiteit werkt altijd!

Online zichtbaarheid is steeds belangrijker. Sociale netwerken zijn er om jezelf te promoten maar nog prettiger is het wanneer andere je exposure geven. Voor een online magazine heb ik vrijblijvend een wallpaper illustratie ontworpen. De uitdaging zit er h’m dan in dat die ook geplaatst wordt door positief op te vallen ten opzichte van de andere inzendingen. In mijn beleving zijn hiervoor enkele succesfactoren om de attentiewaarde te vergroten: actualiteit, originaliteit en vanwege het internationale karakter van het platform een toegankelijk beeld.

Mijn uitgangspunt voor de wallpaper is Wereld Kusdag (Werelddag van het Zoenen) op 6 juli. In deze periode van social distancing door de COVID-19 pandemie is dit een zeer actueel thema die een aangepaste benadering nodig heeft. Mijn creatieve vertaalslag zie je in het ingezonden beeld dat ook geplaatst is. Ik ben benieuwd hoe je het vindt maar heeft het ook een onderscheidend karakter wanneer je alle wallpapers bekijkt?

Link naar het artikel in smashing magazine: desktop wallpaper juli 2020