Een krachtig hulpmiddel om op een heldere en duidelijke manier inzicht te geven in een onderwerp

Content delen met je ontvanger, een infographic is daar uitermate geschikt voor. De combinatie van data en vormgeving overtuigt de ontvanger. De populariteit ervan neemt steeds meer toe. Het is niet voor niets dat op sociale media infographics 5 tot 7 keer meer worden gedeeld.
De laatste tijd zie je de opkomst van interactieve of bewegende infographics.

Een goede infographic voldoet aan enkele voorwaarden:

  • interessant onderwerp
  • de kern van de boodschap moet krachtig en begrijpbaar zijn
  • bij voorkeur beperkt gebruik van kleur
  • overzichtelijk: informatie lijnen, consequent gebruik van lettertype en formaten
  • herkenbaarheid en afstemming op de huisstijl vergroten de attentiewaarde.

Het klinkt allemaal erg logisch maar er schuilt in een goede infographic een enorme uitdaging voor een vormgever. Het is een tijdrovende klus die onmogelijk even tussendoor geklaard wordt. Er zijn op internet veel templates te vinden van infographics maar die kun je vaak niet customizen op de manier die je voor ogen hebt.